Podle politických pÅ™edstav majà nahradit spalovacà motory elektrické. To pÅ™edstavuje velkou zmÄ›nu a vysoké nároky na zmÄ›ny a spoleÄnost. Direktivnà rozhodnutà vyvolává ve spoleÄnosti k elektromobilitÄ› nedůvÄ›ru a negativnà postoj. Což je Å¡koda, protože se jedná o pozoruhodné technologie, které jsi, zasloužà pozornost i pÅ™es své limity. Lidé se vůÄi elektromobilitÄ› obvykle dÄ›là do dvou táborů. Jedni jà nekriticky chválà a Äasto i zámÄ›rnÄ› zastÃrajÃ, nebo bagatelizujà jejà limity a druzà jà již pÅ™edem odmÃtajÃ. Oba tábory mezi sebou vykopaly vysoký pÅ™Ãkop nedůvÄ›ry. ObÄ›tà takového postoje je rozvoj nové technologie a hlavnÃm vinÃkem nerozvážnà politici. ZatÃmco se jednotlivà aktéři v EU pÅ™ou, tak jinde ve svÄ›tÄ› zÃskávajà náskok. DobÅ™e je to vidÄ›t na pÅ™ekotném rozvoji v ČÃnÄ›. JeÅ¡tÄ› v nedávné dobÄ› pÅ™ipadaly evropským firmám ÄÃnské pokusy prosadit své automobilky na naÅ¡em trhu úsmÄ›vné. Dnes již je zaÄÃnajà vnÃmat jako skuteÄnou konkurenci.
PÅ™esto hlavnÃm vinÃkem skuteÄnosti, že spoleÄnost zaspala, nejsou výrobci, ale politici pÅ™i svém boji proti klimatickým zmÄ›nám. To vÅ¡e direktivnÃm zákazem spalovacÃch motorů k danému datu aniž by byly zodpovÄ›zeny otázky, které tyto zmÄ›ny zákonitÄ› pÅ™inesou. Elektromobily jsou skvÄ›lou volbou, ale zdaleka ne pro každého a to stavà politické rozhodnutà o jejich ploÅ¡ném zavedenà mÃsto spalovacÃch vozů do kontraverze. Jejich zastánci jsou obvykle lépe situovanà lidé, kteřà majà patÅ™iÄné zázemÃ, aby potlaÄili negativnà vlastnosti a naopak využili pÅ™ednosti takových vozů. Takové zázemà zdaleka nemá vÄ›tÅ¡ina, a ÄÃm je Älenský stát EU chudÅ¡Ã, tak tÃm to platà dvojnásob. NicménÄ› ani v bohatém NÄ›mecku nejdou prodeje elektroaut dle pÅ™edstav politiků, právÄ› i pro tyto důvody. PÅ™itom nejde jenom o to, že ne každý pÅ™Ãpadný uživatel bydlà v domÄ› se svojà elektrickou pÅ™Ãpojkou, kde může pÅ™es noc ze svého parkovacÃho mÃsta pohodlnÄ› nabÃjet. IdeálnÄ› ze solárnÃch panelů, aby pÅ™es den použil vůz na vzdálenost mezi 50 až 200 kilometry.
VÄ›tÅ¡ina lidà tak, aby pro nÄ› bylo elektroauto dobrou volbou nežije. Tomu odpovÃdá i zájem o koupÄ› elektromobilů. To platà i o Norsku, které je zastánci elektromobility dáváno za vzor pro vysoký pomÄ›r prodeje elektroaut vůÄi klasickým spalovacÃm vozům, dÃky aktivnà státnà podpoÅ™e. StaÄà odhlÃdnout od statistik prodeje a po Norsku se trochu rozhlédnout. Elektroauta potkáte pÅ™ednÄ› ve mÄ›stech, ale v menÅ¡Ãch a odlehlejÅ¡Ãch vesnicÃch již ménÄ›. V nÄ›kterých je nenajdete vůbec a ÄÃm dál na sever, tak o to vÃce to platÃ. Lidé prostÄ› i v Norsku, jako zemi dávané za pÅ™Ãklad k elektromobilitÄ› và dobÅ™e, kde tento typ pohonu využijà a kde již ménÄ›.
PÅ™esnÄ› v tom je problém. Politici ploÅ¡nÄ› rozhodli o elektromobilitÄ› k urÄitému datu, aniž vzali na zÅ™etel, zda je ploÅ¡nÄ› a pro každého tato technologie použitelná. Lze se domnÃvat, že takové politické rozhodnutà jen těžko povede ke snÞenà emisà z dopravy. To je Å¡koda, protože kombinacà vÅ¡ech dostupných technologià by byla podstatnÄ› vÄ›tÅ¡Ã Å¡ance takového cÃle dosáhnout. ChudÅ¡Ã regióny podpoÅ™it pobÃdkou pro obnovu vozového parku, protože modernÄ›jÅ¡Ã spalovacà auta jsou mnohem Å¡etrnÄ›jÅ¡Ã k životnÃmu prostÅ™edÃ, než ty co lidé v tÄ›chto regiónech použÃvajÃ. BohatÅ¡Ã oblasti, jako jsou velká mÄ›sta omezit a umožnit využità jen elektroaut. TÃm by pÅ™echod na nové technologie byl pro vÅ¡echny vrstvy pÅ™ijatelnÄ›jÅ¡Ã. Vzhledem k tomu, že lidé v chudÅ¡Ãch regionech si nebudou moci dovolit elektroauto, tak jim nezbude nic jiného, než udržovat stávajÃcà vozy, nebo ztratit mobilitu.   Â