Moderna je moderna, ale vždycky větší respekt vzbudí pěkný veterán než nejnovější Toyota nebo Škoda. Samozřejmě, pokud porovnávání vezmeme k Lamborghini nebo Ferrari, už nám to trochu pokulhává, ale staří veteráni stále mají místo v našich motorových srdcích, stejně jako jejich autožárovky. vám popíše, jak se vlastně tyto unikáty vyráběly.
Dnes můžeme veterána vidět na dvou místech, a to je buďto muzeum veteránů, které taky není otevřené neustále anebo při projížďce krajinou, když náhodou nějaký spanilý jezdec mine váš zbrusu nový Prius. To je ale spíše ojedinělá událost. Většinou je opravdu potkáte jenom v halách a místnostech muzea. Většina starších předválečných veteránů má dneska až neocenitelnou hodnotu, v případě „nálezu“ takového kousku ve staré stodole si rovnou můžete na pár let dát šlofíka, protože takové vozy mají často i sběratelskou hodnotu, zvláště pak, pokud jsou v dobrém stavu a jsou třeba i stále pojízdné.
Lidé a jejich staré garáže
Veteráni se nejčastěji podědí po předcích. Mladí si s tím nevědí rady, a tak to většinou dávají prvnímu, kdo se o to přihlásí, i když v zahraničí se dělají doslova aukce proto, aby se prodala nějaká taková „ojetina“. Většina se najde někde ve staré stodole, kde už pár let nikdo nezavítal. Smutným osudem většiny veteránů byla skládka. Tehdy lidé nevěděli, že by jejich vnuci mohli žít pár let jenom z prodeje, tak se toho zbavovali a takové krásné vozy končily v nejrůznějších skládkách. Sem tam se něco dochovalo. Sice to není nejčistější příklad starého veterána, ale žigulíky, které se tehdy dělaly a byly to nepříliš vzhledné auta, mají nyní hodnotu převyšující několik set tisíc! A to mluvíme o žigulíku. Valná většina z nich totiž skončila ve šrotovně a těch několik málo kusů, které zůstaly právě v oněch stodolách, se dochovaly a nyní je o ně velký zájem.
Na součástky
Pokud je vůz v tak špatném stavu, že nejde ani restaurovat, vždycky se dá prodat na součástky, ať si z něj každý vydoluje, co chce. Ale takový vůz můžete prodat i v takovém stavu, někteří jsou dostateční blázni na to, aby ho koupili.