Mnoho lidí si uvědomuje, že rychlá móda je pro planetu i obyvatele zemí třetího světa velmi špatná. I přesto je ale v Čechách stále velmi oblíbená. Aby také ne. Obchody jako je Zara, New Yorker nebo H&M ovlivňují zákazníky propracovanou reklamou, slevami a dalšími akcemi. A pro nás je často těžké tomu odolat. Navíc tam najdete nejnovější módní trendy a nízké ceny.
The Flow Building
Jde o velmi moderní, architektonicky zajímavý projekt na Václavském náměstí, a to na rohu s Opletalovou ulicí. Dříve se budově říkalo Květinový dům a ještě předtím na stejném místě stál historický Dům U Turků z roku 1880.
Nyní tam ovšem najdete devět nadzemních pater o 15 tisících metrů čtverečních určených jako kanceláře a dalších 6 tisíc čtverečních metrů určených pro maloobchodní prodej. V podzemním prostoru jsou tři patra pro parkování. Zaparkovat tam může 129 automobilů a z toho 50 elektromobilů.
Bude to velké
Primark podle nájemní smlouvy dostane k dispozici 4,7 tisíce metrů čtverečních, která půjdou přes tři podlaží. Tak bude možné pobočku šikovně rozdělit na jednotlivé kategorie (pánské, dámské, dětské) a pro tento obrovský obchod jde o výhodnou pozici. Přece jen na Václavském náměstí je neuvěřitelné množství lidí. Na to také bude cílený marketing.
Šikovná reklama
Primark bude pravděpodobně pracovat s tzv. náhodným nakupováním. To znamená, že klient jde jen tak kolem, dívá se dovnitř a vzhledem k tomu, že je prodejna dostatečně atraktivní, tak nakoupí. Dalším marketingovým nástrojem bude i e-shop, kde si budete moci oblečení vybrat, zaplatit a poté vyzvednout na prodejně.
Negativní pověst
V souvislosti s Primarkem se ovšem většinou nemluví o módě, ale o nehumánních podmínkách pro pracovníky v asijských závodech a vysoké uhlíkové stopě. Do médií se dostaly např. kvůli vzkazům o pomoc, které se našly v určitých kusech oblečení. Obzvlášť znepokojivý byl objev lidské kosti v ponožce, kterou si někdo koupil v Essexu.